החומר למבחן
ראו בבלוג מבני נתונים.
בכיתה
יום ג' 8.10.241. מהי הורשה.2. מימוש הורשה בין מחלקות באמצעות הסימן : בכותרת הפעולה.
3. ההבדלים בין הרשאות הגישה public, protected, private.4. תכונות בבלוק של פעולה סטטית יכולות להיות סטטיות בלבד.
5. תכונות בבלוק של פעולה המזומנת על-ידי יישות מטיפוס המחלקה
יכולות להיות סטטיות או רגילות (שאינן סטטיות).
6. מדוע יש לכתוב פעולת ToString ולא פעולת Print.
7. הוספת שורת הדפסה (Console.WriteLine) בתוך בנאי לשם Debugging..
יום ה' 10.10.248. כיצד נשנה מתוך מחלקה יורשת, תכונה בעלת הרשאת private הנמצאת במח' אב?9. מתוך מחלקה יורשת: מדוע חשוב לזמן בנאי הקיים במחלקת הבסיס?10. מתוך מחלקה יורשת: מימוש זימון ב"מ של בנאי במחלקת הבסיס.11. מתוך מחלקה יורשת: מימוש זימון יזום של בנאי הקיים במחלקת הבסיס.12. בנאי ברירת מחדל של המחלקה הנוכחית ושל מחלקת האב.
יום ה' 31.10.24
12. ייחוס מטיפוס מחלקת-אב יכול להפנות לעצם מאותו טיפוס.13. ייחוס מטיפוס מחלקת-אב יכול להפנות לעצם מטיפוס מחלקה היורשת ממנו.
14. ייחוס מטיפוס מחלקת-בן יכול להפנות לעצם מאותו טיפוס.
15. ייחוס מטיפוס מחלקת-בן לא יכול להפנות לעצם מטיפוס מחלקת-אב שלו.
16. כאשר עצם מטיפוס מחלקת-אב מפנה לעצם מטיפוס מחלקה היורשת ממנו,
מתבצעת המרה מרומזת (המרה אוטומטית שאין צורך לכתוב אותה).
ההמרה היא של טיפוס ההפניה לעצם. טיפוס זה מומר באופן אוטומטי מטיפוס
מחלקת הבן לטיפוס מחלקת האב. לסיכום, 2 הפקודות שלהלן נכונות: ;()Base b1 = new Base ;()Derived d1 = new Derived הפניית הייחוס b1 כך שיפנה לעצם d1: דרך א' (חוקית, כיוון שייחוס מטיפוס אב (הייחוס b1) יכול להפנות לעצם מטיפוס בן) ;b1 = d1 דרך ב' (חוקית, כולל כתיבה של ההמרה. כאמור, במקרה זה אין חובת המרה) ;b1 = (Base)d1
3. ההבדלים בין הרשאות הגישה public, protected, private.
5. תכונות בבלוק של פעולה המזומנת על-ידי יישות מטיפוס המחלקה
יכולות להיות סטטיות או רגילות (שאינן סטטיות).
6. מדוע יש לכתוב פעולת ToString ולא פעולת Print.
7. הוספת שורת הדפסה (Console.WriteLine) בתוך בנאי לשם Debugging..
יום ה' 10.10.24
יום ה' 31.10.24
12. ייחוס מטיפוס מחלקת-אב יכול להפנות לעצם מאותו טיפוס.
14. ייחוס מטיפוס מחלקת-בן יכול להפנות לעצם מאותו טיפוס.
15. ייחוס מטיפוס מחלקת-בן לא יכול להפנות לעצם מטיפוס מחלקת-אב שלו.
16. כאשר עצם מטיפוס מחלקת-אב מפנה לעצם מטיפוס מחלקה היורשת ממנו,
מתבצעת המרה מרומזת (המרה אוטומטית שאין צורך לכתוב אותה).
ההמרה היא של טיפוס ההפניה לעצם. טיפוס זה מומר באופן אוטומטי מטיפוס
מחלקת הבן לטיפוס מחלקת האב. לסיכום, 2 הפקודות שלהלן נכונות:
לבית
ניתן ביום ה' 7.11.24 --> ליום ב' הקרוב 11.11.24תרגול (שני פרויקטים קצרים):1. בצעו תרגיל 'פרויקט עובדים ומנהלים' ס' 1202. בצעו תרגיל 'מערך אובייקטים' ס' 160ניתן ביום ה' 10.9.24 --> לשיעור הראשון לאחר סוכותקריאה 1. הסבר - העמסת פעולות, כולל סרטון ס' 70.
2. הסבר - העברת פרמטרים בין בנאים ס' 52-53
3. הסבר - דריסה - overriding. ס' 90.
4. הסבר - שילוב תנאים בתוך פעלות Get/Set. ס' 102.5. הסבר - מלת המפתח this. ס' 100.
6. הסבר - מבוא להורשה. ס' 105.
7. הסבר - דוגמה ראשונה בהורשה ס' 108.
8. הסבר - בנאי ברירת מחדל (מחלקה נוכחית ומח' אב) ס' 112.תרגול1. פרויקט Date-Time ס' 35.
שימוש במחלקה המוטמעת בשפה
לעומת מחלקת Date של המשתמש.
2. פרויקט MaxNumProject ס' 80.
תרגול בנושא העמסת פעולות.
3. פרויקט PersonNStudent ס' 107.
בנושא הורשה בסיסית.
4. פרויקט AnimalsProject סיכום ביניים בנושא הורשה ס' 100. תיקון: ס' 110.
תרגול (שני פרויקטים קצרים):
1. בצעו תרגיל 'פרויקט עובדים ומנהלים' ס' 120
2. בצעו תרגיל 'מערך אובייקטים' ס' 160
2. הסבר - העברת פרמטרים בין בנאים ס' 52-53
4. הסבר - שילוב תנאים בתוך פעלות Get/Set. ס' 102.
6. הסבר - מבוא להורשה. ס' 105.
7. הסבר - דוגמה ראשונה בהורשה ס' 108.
8. הסבר - בנאי ברירת מחדל (מחלקה נוכחית ומח' אב) ס' 112.
תרגול
1. פרויקט Date-Time ס' 35.
שימוש במחלקה המוטמעת בשפה
לעומת מחלקת Date של המשתמש.
2. פרויקט MaxNumProject ס' 80.
תרגול בנושא העמסת פעולות.
3. פרויקט PersonNStudent ס' 107.
בנושא הורשה בסיסית.
4. פרויקט AnimalsProject סיכום ביניים בנושא הורשה ס' 100. תיקון: ס' 110.
שימוש במחלקה המוטמעת בשפה
לעומת מחלקת Date של המשתמש.
2. פרויקט MaxNumProject ס' 80.
תרגול בנושא העמסת פעולות.
3. פרויקט PersonNStudent ס' 107.
בנושא הורשה בסיסית.
4. פרויקט AnimalsProject סיכום ביניים בנושא הורשה ס' 100. תיקון: ס' 110.