דילוג לתוכן הראשי

18-19.9.23, חוף, ימים ב'-ג' - ההרשאה protected, העברת פרמטרים לבנאי אחר

 > כתיבת הפוסט הסתיימה. הפוסט מוכן.   <

 בכיתה 
מהיום והלאה: הכל חובה, למעט מה שרשום בירוק, שהוא רשות עבור הקבוצה שלמדו איתי בשנה שעברה מבני נתונים. עבור הקבוצה שלמדו איתי בשנה שעברה תכנות אינטרנט, גם מה שבירוק הוא חובה.

1. protected
    הרשאת הגישה protected (מבחינתנו, בשלב זה, היא כמו הרשאת הגישה private).
2. בנאים
    קריאה-I: ההבדלים בין פעולה בונה לבין פעולה רגילה (קראו בדף 'קישורים' סעיף 50).
    דוגמת קוד עם העברת פרמטרים מבנאי לבנאי:

    this    
    שימו לב: השתמשו לצורך כך ב- this: ולא ב- base: הסיבה: מדובר בשליחת פרמטרים
    לבנאי אחר שגם הוא נמצא באותה המחלקה.
    משמעות המלה this: עם סוגריים לאחר כותרת של בנאי: "התחל לבנות בבנאי אחר,
    זה שחתימתו תואמת את הפרמטרים שלאחר הסוגריים, לאחר מכן המשך בבנייה לפי
    הבלוק של בנאי הנוכחי
".

    DRY
    מדוע להמשיך בנאי של בנאי אחד בבנאי שני? הסיבה: DRY כלומר: Don't repeat yourself.
    לעולם לא כותבים קוד כפול. הסיבה המרכזית: אם צריך לבצע שינויים או תיקונים, נעשה אותם
    במקום אחד בלבד בקוד, מבלי לדאוג שאולי במקום אחר קיים כפל אותו אותו לא שינינו.

    PointProject
    נסו לכתוב קוד זה בפרויקט חדש בשם PointProject בו תצאו מחלקת Point אליה תעתיקו
    את הקוד הנ"ל.

    קריאה-II:  בנאים והעברת פרמטרים בין בנאים (קראו ב- 'קישורים' סעיף 52).
    קריאה-IIIהעברת פרמטרים לבנאי אחר (קראו ס' 53).   

   
רשות
    כתבו קוד זה בפרויקט PointProject וודאו שאתם מבינים אותו. מתוך ה- Main צרו עצמים
    מטיפוס מחלקת Point תוך שימוש בכל אחד מהבנאים של מחלקת Point.
    הדפיסו כל עצם שיצרתם וודאו שאתם מבינים מה פשר הפלט שלו.


לבית (קריאת חובה לכולם)
1. קראו בדף 'קישורים' סעיף 50 (ההבדלים בין פעולה בונה לבין פעולה רגילה במחלקה).
2. קראו בדף 'קישורים' סעיף 52 (בנאים והעברת פרמטרים ביניהם).
3. קראו בדף 'קישורים' סעיף 53 (העברת פרמטרים לבנאי אחר).
ודאו שהבנתם כל מלה בכל מה שקראתם, במידה ויש שאלות, הכינו אותן לתחילת השיעור
שיהיה מיד בתום החופשה.

תלמידים שירצו פרטני זום במהלך החופשה, מוזמנים לפנות אלי בוואסטאפ בפרטי.

בשיעור הבא
1. הורשה.
2. קוד משותף למספר בנאים - מדוע? כיצד מבצעים זאת? (העברת פרמטרים בין בנאים).0
3. בנאי מאסטר ויצירת עצם חדש באמצעותו.
4. שלושת האפשרויות לאתחול תכונת מחלקה מתוך המחלקה.