בכיתה
1. סוגי שגיאות - Types of errors
* שגיאת תחביר - Syntax error
* שגיאת זמן-ריצה - Run-time error
* שגיאה לוגית - Logical error
2. ריענון Stack-memory VS Heap-memory
זיכרון-המחסנית לעומת זיכרון-הערימה
3. User-Interface VS Class-Interface
ממשק-משתמש לעומת ממשק-המחלקה
4. חזרה על העברת פרמטרים by-val VS by-ref
העברת פרמטרים לפי-ערך לעומת העברה לפי-ייחוס/הפניה
לבית
1. קראו שוב המצגות בנושא זיכרון-המחסנית לעומת זיכרון-הערימה ('קישורים' 12-13).
2. בצעו תרגיל1 בנושא PointProject ('קישורים' סעיף 15).
בשיעור הבא
חזרה קצרה ומענה על שאלות:
1. מצגות זיכרון Stack לעומת Heap (ס' 12-13).
2. ממשק-משתמש לעומת ממשק-המחלקה.
3. העברת פרמטרים by-val VS by-ref.
4. סוגי שגיאות.
פתרון משותף של תרגיל:
5. תרגיל1 בנושא PointProject ('קישורים' סעיף 15).
מושגים בתכנות מונחה עצמים:
6. מצגת מונחה-עצמים האונ'-העברית שיעור1 (ס' 20).
* מהו עצם
כל עצם מורכב מאיבריו: תכונות ושיטות.
עצם הוא אובייקט מסוג / מטיפוס המחלקה.
עצם תלמיד הוא מסוג מחלקת תלמיד. עצם נקודה הוא מסוג מחלקת נקודה.
* תכונות של עצם
תכונות המחלקה (תכונות / משתנים - vars / data-members).
* פעולות של עצם
פעולות המחלקה (פעולה / שיטה - function / method).
* מחלקה ומופע
המחלקה היא תבנית לייצור עצמים.
המחלקה היא תכנית-אב המגדירה תכונות ופעולות המשותפות לכל העצמים
שהם מהסוג שלה (סוג העצם / טיפוס העצם / Object Type).
ההבדל בין מחלקה לעומת מופעים מסוגה (Class VS Instances / Objects).
* עצמים-מורכבים - תכונה שאינה פשוטה (כמו int, double, bool...) אלא עצם (למשל תלמיד).
* מבנה התוכנית
הפעולה הראשית - Main Class (נמצאת במחלקת Program).
ריצת התוכנית תמיד תתחיל משורת הקוד הראשונה שבפעולה Main.
אבל, מחלקה רגילה / מחלקת-תבנית שיצרנו (מחלקה המיועדת לאפשר יצירת עצמים מסוגה)
לא מורצת כלל בעת הרצת התוכנית. הפניה למחלקה, אם תתבצע, תהיה אך ורק באמצעות
קוד שכתבתם / שנמצא בבלוק הפקודות של הפעולה Main.
* תקשורת אל עצמים
מהי תקשורת אל עצמים? גישה או פנייה לתכונות ולשיטות של העצם. (למשל: ()s1.GetAvg).
תקשורת פנימית: מתבצעת על-ידי קוד הכתוב בתוך המחלקה, פנייה אל התכונות והשיטות שבמחלקה,
כולל תכונות / שיטות בעלי הרשאת גישה private.
תקשורת חיצונית: תקשורת המתבצעת מחוץ למחלקה, למשל: מתוך ה- Main,
ומתוך עצם קיים מסוג המחלקה, אל התכונות והשיטות שלה.
* עצמים מורכבים (קדימון)
תכונה שהיא עצם.
* יחסים בין מחלקות (קדימון)
ירושה.
תרגול:
7. תרגיל עבודה על המחלקה הנתונה DateTime (מחלקה של המערכת, נכתבה על ידי מתכנתי Microsoft)
* יצירת עצם תאריך / שעה / תאריך ושעה.
* פעולות שינוי של העצם (למשל - שינוי היום / החודש / השנה, שינוי השעה / הדקות / השניות...).
* פעולות קובעות של העצם (למשל - כדי לקבוע את מבנה התאריך יום-חודש-שנה או חודש-יום-שנה).