דילוג לתוכן הראשי

חוף אשכול ב', יום ג', 23.11.21 - בנאי ב"מ, זימון פעולה ממחלקת אב, ההבדל בין override ל- new, תנאי על מערך אובייקטים

בכיתה

 1. סיכום התרגיל PersonNStudent - drill02 ו- "סטודנט הוא אדם" (is a).

2. בנאי שלא מקבל פרמטרים - מאתחל את ערכי התכונות בהתאם לברירת המחדל בעת ההצהרה עליהן.

3. בנאי ברירת-מחדל - האם ניתן ליצור מחלקה ללא בנאי?

4. זימון בנאי מתוך מחלקה יורשת של בנאי הנמצא מחלקת האב (באמצעות מלת-המפתח base)
    לעומת זימון פעולה כלשהי ממחלקה יורשת, פעולה הנמצאת במחלקת האב.

5. זימון פעולה הנמצאת במחלקת האב, מתוך פעולה הנמצאת במחלקת הבן (באמצעות מלת-המפתח base).
    (למשל, מתוך מחלקת בן, מתוך הפעולה ToString שלו, נבצע זימון לפעולה ToString אשר נמצאת במחלקת האב ,
    ואז נוסיף לפעולה ToString של מחלקת הבן שורות קוד נוספות המתאימות לבן בלבד. 
    מתאים לחוקי ההורשה, חוסך כתיבת קוד, מונע קוד כפול).

6. מהו ערך קבוע (מספר מפורש), אתחול תכונה בערך קבוע.
    (כולל אתחול תכונה סטטית בבנאי סטטי. תכונת const חובה לאתחל באזור ההצהרה על התכונות).

7. מה ההבדל בין מלת-המפתח override לבין מלת-המפתח new.

8. הוספת תנאי הבודק שערך הייחוס של האובייקט אינו מכיל null, ורק אז זימון פעולה על האובייקט.

9. תחילת עבודה עם מערך אובייקטים.

10. ביצוע התרגיל WorkerNManagerProject - drill01 הכולל מערך אובייקטים.


לבית

1. השלימו התרגיל WorkerNManagerProject - drill01.

2. בצעו את תר' "פעולות על מערכים - בסיסי" (ס' 140).
    הערה: תלמיד הזוכר נושא זה היטב יכול לדלג על התרגיל.

3. בצעו את "תרגול מערכים שיעור חזרה שני" (ס' 150).


בשיעור הבא

1. הצגת שרטוט זימון פעולות.

2. מבוא לפולימורפיזם: הקשר שבין הורשה, הכלה ופולימורפיזם.

3. מי קובע מה: הייחס לאובייקט / הסוג המדויק של האובייקט.