בכיתה
1. זיכרון מחסנית וערימה, שירטוט הזיכרון במקרים של:
- משתנה פרמיטיבי int
- מערך מטיפוס int
- השמת ערכים למערך השלמים
- יצירת ייחוס למערך סטודנטים
- יצירת אובייקטים מטיפוס סטודנט
- יצירת סטודנט באמצעות פעולה בונה מעתיקה
- השמת ייחוס של סטודנט קיים לתוך משתנה חדש מטיפוס סטודנט
2. מה ההבדל בין ;Student s לבין ;Student s=null
מה ההבדל בין הודעות השגיאה כאשר מנסים לזמן פעולה על s. (שגיאת קומפילציה לעומת שגיאת זמן ריצה).
3. טיפוס מורכב (הכלה)
דוגמה של מחלקת סטודנט (Student) המכילה תכונה מטיפוס הורה (מחלקת Parent)
4. הפניה לתרגיל PersonNStudent - drill01 (ס' 109).
לבית
1. בצעו בבית את התרגיל PersonNStudent - drill01 (ס' 109).
2. בצעו את התרגיל AnimalsProject סיכום ביניים (ס' 110).
בשיעור הבא
1. סיכום התרגיל PersonNStudent - drill02 ו- "סטודנט הוא אדם" (is a).
2. בנאי שלא מקבל פרמטרים - מאתחל את ערכי התכונות בהתאם לברירת המחדל בעת ההצהרה עליהן.
3. בנאי ברירת-מחדל - האם ניתן ליצור מחלקה ללא בנאי?
4. זימון בנאי מתוך מחלקה יורשת של בנאי הנמצא מחלקת האב (באמצעות מלת-המפתח base)
לעומת זימון פעולה כלשהי ממחלקה יורשת, פעולה הנמצאת במחלקת האב.
5. זימון פעולה הנמצאת במחלקת האב, מתוך פעולה הנמצאת במחלקת הבן (באמצעות מלת-המפתח base).
(למשל, מתוך מחלקת בן, מתוך הפעולה ToString שלו, נבצע זימון לפעולה ToString אשר נמצאת במחלקת האב ,
ואז נוסיף לפעולה ToString של מחלקת הבן שורות קוד נוספות המתאימות לבן בלבד.
מתאים לחוקי ההורשה, חוסך כתיבת קוד, מונע קוד כפול).
6. מהו ערך קבוע (מספר מפורש), אתחול תכונה בערך קבוע.
(כולל אתחול תכונה סטטית בבנאי סטטי. תכונת const חובה לאתחל באזור ההצהרה על התכונות).
7. מה ההבדל בין מלת-המפתח override לבין מלת-המפתח new.
8. הוספת תנאי הבודק שערך הייחוס של האובייקט אינו מכיל null, ורק אז זימון פעולה על האובייקט.
9. תחילת עבודה עם מערך אובייקטים.
10. ביצוע התרגיל WorkerNManagerProject - drill01 הכולל מערך אובייקטים.