בכיתה
1. בדיקת שעורי בית ומענה על שאלות.
הורשת תכונות בין מחלקות הנמצאות באותה ההיררכיה:
2. באילו מקרים תכונה של מחלקת אב לא עוברת בירושה למחלקת הבן:
א. כשהוגדרה במחלקת האב כ- private,
ב. הוגדרה תכונה בעלת שם זהה במחלקת הבן.
הערה: מספיק שאחד הסעיפים מתקיים כדי שלא תהיה הורשה בין שתי המחלקות.
3. האם ניתן לגשת מתוך הפעולה Main לתכונה כלשהי של מחלקה שנועדה ליצור אובייקטים מסוגה?
רק אם התכונה הוגדרה כ- public במחלקה (וזה דבר שלא יעשה, כיוון שאינו תואם את המתודולוגיה של OOP).
4. ההרשאה protected.
זימון אוטומטי מתוך הבנאי של מחלקת הבן לבנאי ממחלקת האב:
5. הרציונל שבזימון בנאי ב"מ ממחלקת האב בעת יצירה של אובייקט ממחלקת הבן.
6. שימוש במלת המפתח base.
הערה: אם רוצים, ניתן ליצור מחלקה בשם Base, וזה דבר שונה משימוש במלת המפתח base.
7. תרגול1 - הבנאי השימוש ב- base מתוך התרגיל PersonNStudent - drill01.
8. תרגול2 - השלמת כתיבת הקוד המלא כפי שנמצא ב- "דוגמה ראשונה בהורשה" (ס' 108).
ודאו כי אתם מבינים את הסיבה לכל פלט ופלט.
לבית
1. קראו שוב את "דוגמה ראשונה בהורשה" (ס' 108),
הקלידו את הקודים שבדוגמה והריצו כדי לראות מה קורה.
האם ב- "דוגמה ראשונה בהורשה" קיימת טעות באחד הפלטים? אם כן, מהי הטעות?
ודאו שאתם מבינים את דוגמאות הקוד 1-4.
בשיעור הבא
1. זימון מתוך פעולה במחלקת הבן, של בנאי שאיננו בנאי ברירת-המחדל, ממחלקת האב.
2. תרגול.