דילוג לתוכן הראשי

אג 19.10.2020 ב' - תכונות רגילות במחלקה מול תכונה מורכבת, תרגול תור, מערך מונים

 בכיתה

1. בדיקת תרגיל בית 190 "תכונה מסוג מערך בתוך מחלקה לניהול אוסף תלמידים".
    א. תכונה מורכבת לעומת תכונה רגילה ("פרימיטיבית").
    ב. כיצד ניגש לתכונות של התכונה המורכבת לצורך אתחול או שינוי.
    ג. מהי מחלקת אוסף?

2. פתרון תרגילי חזרה בנושא תור:
    א. כתבו פעולה המקבלת תור שלמים ומחזירה את כמות הזוגיים בו.
    ב. כתבו פעולה המקבלת תור שלמים ומדפיסה את כמות הזוגיים ואת כמות האי-זוגיים בו.
    ג. כתבו פעולה המקבלת תור שלמים ומנפה אותו מכפילויות. למשל, אם המספר 2 מופיע בתור
        זה 3 פעמים, יש למחוק מספר זה משני מקומות בתור, כדי שהערך 2 יישאר פעם אחת בלבד בתור.

3. מערך מונים - חזרה + תרגיל "התפלגות ציונים".

לבית

כל התרגילים להגשה (בזמן השיעור) עד יום ד' הקרוב.

1. תרגיל בנושא מערך מונים:
    א. צרו מערך בגודל SIZE (את גודל המערך יקבע המשתמש, גודל זה יישמר בקבוע SIZE).
    ב. אתחלו מערך זה במספר אקראיים בטווח 0-9.
    ג. הדפיסו מהי הסיפרה השכיחה (הנפוצה ביותר) במערך.

        לדוגמה, אם SIZE=5 והמערך נראה כך:

--> 2, 4, 2, 5, 1.
        הרי שיודפס 2, כיוון שזו הספרה הנפוצה ביותר.
        הערה: אם קיימים שני מספרים בעלי אותה שכיחות (הגבוהה ביותר), יודפס מהם, לא משנה מי.

  2. תרגיל חזרה בנושא תור:
      בספר, עמ' 151: תר' 1 ותר' 2.
      בספר, עמ' 151: תר' 4, תר' 6, תר' 7.
(תרגילים אלו להגשה בזמן השיעור עד יום ו' הקרוב).

 3: תרגיל מחלקה בעלת תכונה מורכבת:
     ינתן בשיעור הבא. הנושא: בנק, לקוחות, וחשבונות הלקוחות.

בשיעור הבא

1. מערך דו-ממדי.

2. הורשה.